Акафист антипе от зубной боли пергамскому

Опубликовано: 26.03.2024

Священномученик Антипа Пергамский, епископ

Конда́к 1.

Возбра́нный чудотво́рче и изря́дный неду́гов целе́бниче, по да́нней ти́ от Го́спода благода́ти, я́ко име́яй дерзнове́ние к Пода́телю здра́вия, от вся́ких на́с бе́д и неду́гов свободи́, да зове́м ти́:

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

И́кос 1.

А́нгелов и всея́ тва́ри Соде́тель, яви́вый тя́ Це́ркве Святе́й всесве́тлаго свети́льника ве́ры и за ве́ру тверде́йшаго адама́нта священному́ченика, науча́ет на́с восхваля́ти по́двиги твоя́ и воспева́ти тя́, священному́чениче Анти́по, си́це:

Ра́дуйся, богому́дрый наста́вниче правосла́вныя ве́ры; ра́дуйся, я́ко источи́л еси́ ре́ки уче́ния, ве́рных напая́ющия.

Ра́дуйся, я́ко му́тныя во́ды многобо́жия потреби́л еси́; ра́дуйся, я́ко де́моном служа́щия чествова́ти Бо́га И́стиннаго научи́л еси́.

Ра́дуйся, я́ко из глубины́ безбо́жия извле́кл еси́ заблу́ждшия челове́ки и наста́вил еси́ и́х на пу́ть спасе́ния; ра́дуйся, я́ко дрема́нием нече́стия одержи́мыя возбуди́л еси́ к ра́зуму и́стиннаго Богове́дения.

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

Конда́к 2.

Ви́дя лю́тое гоне́ние непра́ведных на благочести́выя христиа́ны, не убоя́лся еси́ преще́ния и́х и мучи́тельства, богоизбра́нне но дерзнове́нно пред лице́м и́х и́стиннаго Бо́га испове́дал еси́, вразумля́я те́х обрати́тися от су́етных и́дол ко Христу́ Спаси́телю и вы́ну пе́ти Ему́: Аллилу́иа.

И́кос 2.

Среди́ язы́к, седя́щих во тьме́ и се́ни сме́ртней, сохрани́в непоро́чность жития́ твоего́, свя́те Анти́по, А́нгелом сожи́тель бы́ти сподо́бился еси́ и с ни́ми воспева́ти Тро́ическую пе́снь Бо́гу на Небеси́. Услы́ши на́с, пою́щих ти́ на земли́ похва́льная пе́ния сия́:

Ра́дуйся, житию́ безпло́тных поревнова́вый; ра́дуйся, чистото́ю А́нгелом уподо́бивыйся.

Ра́дуйся, во пло́ти яви́выйся а́ки безпло́тен; ра́дуйся, в те́ле пожи́вый духо́вно, на земли́ небе́сно.

Ра́дуйся, небе́сный челове́че; ра́дуйся, земны́й А́нгеле.

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

Конда́к 3.

Си́лою благода́ти Бо́жией, еще́ сы́й в телеси́ возсия́л еси́ я́ко со́лнце, все́х просвеща́я и разгоня́я глубо́кую но́щь безбо́жия. Сего́ ра́ди почита́я тя́ я́ко сопресто́льника Апо́столов и целе́б пода́теля воспева́ем Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 3.

Име́я неусы́пное попече́ние о спасе́нии ду́ш во тьме́ идолослуже́ния погиба́ющих, богому́дре Анти́по, не престава́л еси́ призыва́ти те́х к Богоуго́дней жи́зни, подава́я собо́ю приме́р соверше́ннаго благоче́стия христиа́нскаго; сего́ ра́ди усе́рдно прино́сим ти́ похвалы́ сия́:

Ра́дуйся, о́бразе жития́ пра́веднаго; ра́дуйся, указа́телю неве́рным стези́, веду́щей к Небеси́.

Ра́дуйся, ве́рным ко спасе́нию путеводи́телю; ра́дуйся, приле́жный вразуми́телю заблу́ждших.

Ра́дуйся, во обраще́нии идолопокло́нников к ве́ре во Христа́ яви́вый самоотверже́ние всеце́лое; ра́дуйся, архиере́ю Бо́жий, до́бре упа́сший слове́сное ста́до твое́.

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

Конда́к 4.

Ве́лия бу́ря я́рости Дометиа́на, ды́шущаго уби́йством, возшуме́ на хра́м души́ твоея́, свя́те Анти́по, но того́ не возмо́же поколеба́ти, основа́н бо бе́ на тве́рдом ве́ры Христо́вы ка́мени, на не́мже ты́, богоизбра́нне, неподви́жно пребыва́я, укрепля́ющему тя́ Го́споду Иису́су воспева́л еси́: Аллилу́иа.

И́кос 4.

Слы́шавше от тебе́ нечести́вый иге́мон и жрецы́ и́дольстии словеса́ прему́дрости, распыха́хуся на тя́ зло́бою, па́че же егда́ ре́кл еси́: «Еди́но то́ ве́ждь, о иге́моне, я́ко христиа́нин а́з е́смь, ца́рскому же веле́нию безу́мному и нечести́вому повину́тися отню́дь не изволя́ю». Сие́ у́бо воспомина́я, взыва́ем ти́ си́це:

Ра́дуйся, ве́ру во Христа́ до сме́рти сохрани́вый до́бре; ра́дуйся, си́лою свы́ше на бра́нь проти́ву мучи́телей препоя́санный.

Ра́дуйся, победоно́сною сла́вою от Христа́ Победи́теля облече́нный; ра́дуйся, Апо́столов во испове́дании Христа́ подража́телю.

Ра́дуйся, страсте́м Христо́вым соприча́стниче; ра́дуйся, кро́вию свое́ю утверди́вый правове́рие.

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

Конда́к 5.

Богото́чный исто́чник ди́вных чуде́с яви́лся еси́, достосла́вне Анти́по: прия́л еси́ от Го́спода да́р неду́ги врачева́ти, да позна́ют неве́рующие Бо́га, я́ве тобо́ю чудоде́йствующа, и воспою́т Ему́: Аллилу́иа.

И́кос 5.

Ви́девше лю́дие гра́да Перга́ма, я́ко даде́ся ти́ благода́ть немощны́х исцеля́ти, и от вся́ких теле́сных и душе́вных скорбе́й избавля́ти, удиви́шася. Мы́ же за мно́гая исцеле́ния тобо́ю на ны́ излива́емая, ублажа́ем тя́ похвала́ми си́ми:

Ра́дуйся, боля́щих исцеле́ние; ра́дуйся, разсла́бленных укрепле́ние.

Ра́дуйся, неду́гующих врачу́ благода́тный; ра́дуйся, скорбя́щим непосты́дное прибе́жище.

Ра́дуйся, я́ко тобо́ю от мно́гих ра́н гре́шнии исцеля́ются; ра́дуйся, я́ко тобо́ю от вся́ких боле́зней с ве́рою призыва́ющии тя́ избавля́ются.

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

Конда́к 6.

Пропове́дником и́стины, Христо́вым Апо́столом поревнова́в, не убоя́лся еси́ зверонра́вных мучи́телей, не ужасну́лся еси́ преще́ния, но со дерзнове́нием пропове́дал еси́ и́м Христа́ Бо́га, Его́ же ра́ди в разжже́н сосу́д ме́дян вве́ржен бы́л еси́, да просла́вится тебе́ ра́ди ди́вный во святы́х Госпо́дь, Ему́же ты́ и в огни́ взыва́л еси́: Аллилу́иа.

И́кос 6.

Име́я ве́лию ре́вность о лю́дех Бо́жиих, ты́ боле́зновал еси́ о погря́зших в бе́здне идолопокло́нства, и ра́ди спасе́ния неве́рных гото́в бы́л еси́, я́коже боже́ственный Па́вел, са́м отлуче́н бы́ти от Христа́, возлю́бленнаго тобо́ю. Сего́ ра́ди со умиле́нием взыва́ем ти́ си́це:

Ра́дуйся, отцу́ ве́рующих Авраа́му в хода́тайстве о гре́шницех подража́вый; ра́дуйся, Богови́дцу Моисе́ю в пла́менней моли́тве о спасе́нии неве́рующих поревнова́вый.

Ра́дуйся, но́вый Самуи́ле, в моли́тве о беззако́нницех глаго́лавый: «Не бу́ди мне́, е́же не вопи́ти о ва́с с моле́нием ко Го́споду»; ра́дуйся, подража́телю архидиа́кона Стефа́на, во вре́мя страда́ния в ме́дяном воле́ о мучи́телех сотвори́вый сицеву́ю моли́тву: «Го́споди! не поста́ви и́м греха́ сего́».

Ра́дуйся, я́ко незло́бив сы́й, за убива́ющих тя́ моли́лся еси́, я́ко за благотво́рцев; ра́дуйся, па́стырю любвеоби́льный, положи́вый ду́шу свою́ за слове́сныя о́вцы твоя́.

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

Конда́к 7.

Хотя́щу беззако́нному мучи́телю ле́стными словесы́ отврати́ти тя́, Анти́по, от И́стиннаго Бо́га ко и́долом безду́шным, ты́, богому́дре, отвеща́л еси́: прише́д в после́днюю ста́рость и к сме́рти прибли́жився, не изменю́ ве́ры моея́ в Иису́са Христа́, Бо́га моего́, Ему́же со Отце́м и Святы́м Ду́хом при́сно пою́ и во ве́ки веко́в и́мам пе́ти: Аллилу́иа.

И́кос 7.

Но́вое чу́до показа́ Госпо́дь тобо́ю, егда́ ты́ по веле́нию злочести́ваго мучи́теля вве́ржен бы́л еси́ в разжже́н ме́дян коно́б, в не́мже я́ко хле́б сла́дкий испе́клся еси́ и в воню́ благоуха́ния Святе́й Тро́ице прине́слся еси́. Благогове́йне у́бо воспомина́я сие́ преве́лие терпе́ние твое́, блажи́м тя́ похвала́ми си́ми:

Ра́дуйся, позо́рищным вверже́нием в разжже́нный сосу́д горды́ню мучи́теля низложи́вый; ра́дуйся, я́ко о́гнь любве́ к Бо́гу в се́рдце твое́м до конца́ жи́зни сохрани́вый.

Ра́дуйся, я́ко Христа́ ра́ди огне́м кончи́ну прия́вый; ра́дуйся, тверде́е ка́мене в терпе́нии яви́выйся.

Ра́дуйся, я́ко укрепля́емый Христо́м Бо́гом, пресла́вно жи́знь на земли́ сконча́л еси́; ра́дуйся, пресве́тлому му́ченическому ли́ку сопричте́нный.

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

Конда́к 8.

Стра́нно бе́ ви́дети язы́ком, неве́дущим Бо́жией си́лы, ка́ко в сла́бом ста́рческом те́ле возмо́гл еси́, святи́телю Анти́по, претерпе́ти за Христа́ люте́йшия му́ки. Мы́ же, благодаря́ о се́м Бо́га, дарова́вшаго ти́ такову́ю кре́пость, с любо́вию взыва́ем: Аллилу́иа.

И́кос 8.

Ве́сь пре́дан бы́л еси́ Иису́су Пресла́дкому, святи́телю Анти́по, и сла́дце Его́ ра́ди го́рькия му́ки в огни́ претерпе́л еси́, глаго́лал бо еси́: «Ча́шу страда́ний, ю́же даде́ ми Госпо́дь, не и́мам ли пи́ти»; те́мже и са́м показа́лся еси́ а́ки ча́ша, сла́дость чуде́сных исцеле́ний излива́ющая все́м вопию́щим к тебе́ такова́я:

Ра́дуйся, все́ю душе́ю возлюби́вый Иису́са Пресла́дкаго; ра́дуйся, па́стырю, слове́сным овца́м во Свята́я святы́х пу́ть показа́вый.

Ра́дуйся, реко́, ороша́ющая ми́р вода́ми благода́ти Бо́жией; ра́дуйся, неисчерпа́емый исто́чниче чуде́сных исцеле́ний.

Ра́дуйся, сосу́де, на вся́ неду́ги врачева́ния неоску́дно излива́ющий; ра́дуйся, я́ко Госпо́дь си́л ди́вная на тебе́ яви́л е́сть.

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

Конда́к 9.

Вся́кую стяжа́л еси́ чудоде́йствия си́лу благода́тию ди́внаго во святы́х Свои́х Бо́га, святи́телю Анти́по: не то́кмо бо моли́твами твои́ми устраши́л еси́ бе́сы, но и соверше́нно из гра́да Перга́ма изгна́л еси́ я́. Воспомина́я сию́ побе́ду твою́ над злы́ми ду́хи, благода́рне вопие́м Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 9.

Вити́йство челове́ческое не довле́ет изрещи́, коли́кую прия́л еси́, свя́те Анти́по, от Го́спода вла́сть изгоня́ти от люде́й диа́вола с лука́выми де́моны, за е́же мы́ восхваля́ем тя́ си́це:

Ра́дуйся, вся́ческих ко́зней диа́вола разруши́телю; ра́дуйся, сатаны́ посрами́телю.

Ра́дуйся, стужа́емых от бесо́в свободи́телю; ра́дуйся, де́монов отгна́телю.

Ра́дуйся, те́мных а́дских си́л устраши́телю; ра́дуйся, от него́же ду́хи зло́бы, я́коже ды́м, исчеза́ют.

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

Конда́к 10.

Спасти́ хотя́ ду́шу твою́, презре́л еси́ пло́ть и не убоя́лся еси́ от убива́ющих те́ло, свя́те Анти́по, егда́ бо услы́шал еси́ осужде́ние на сожже́ние в ме́дяном воле́, ты́ ра́достно прия́л еси́ о́ное, воспева́я Го́сподеви: Аллилу́иа.

И́кос 10.

Стена́ еси́ огражда́ющая от вся́ких зо́л усе́рдно тя́ в по́мощь призыва́ющих, свя́те Анти́по, не то́кмо бо во Аси́и живу́щим, но и во все́х ме́стех су́щим христиа́ном твое́ю де́йственною моли́твою подае́ши духо́вная дарова́ния; и́хже ра́ди и мы́, о́тче святы́й, ублажа́ем тя́ си́це:

Ра́дуйся, сосу́де, источа́яй еле́й Бо́жия милосе́рдия; ра́дуйся, живоно́сный исто́чниче, струи́ исцеле́ний излива́ющий на́м.

Ра́дуйся, ско́рый возста́вителю здра́вия в не́мощи лежа́щих; ра́дуйся, все́х лю́тых боле́зней, па́че же лю́тыя зубны́я боле́зни, цели́телю.

Ра́дуйся, безме́здный врачу́ боле́зни душе́вныя и теле́сныя; ра́дуйся, пода́телю врачева́ний все́м, притека́ющим к тебе́ с ве́рою.

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

Конда́к 11.

Пе́ние благоприя́тное Пресвяте́й Тро́ице прине́сл еси́, досто́йный прее́мниче Апо́столов, Анти́по, не то́чию умо́м, сло́вом и ду́хом, но живы́м всего́ себя́ в же́ртву принесе́нием. Те́м же, а́ще и не дово́льны есмы́ к похвале́нию таковы́х твои́х по́двигов, оба́че благода́рни су́щи, пое́м ди́вному во святы́х Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 11.

Светоза́рный свети́льник, от И́стиннаго Све́та озаря́емый, су́щим на земли́ явля́ешися, равноапо́стольный Анти́по, просвеща́еши бо се́рдца ве́рных и к ра́зуму Боже́ственному вся́ наставля́еши, поуча́я и на́с со умиле́нием взыва́ти:

Ра́дуйся, заре́ Бо́жия све́та; ра́дуйся, денни́це Со́лнца Пра́вды.

Ра́дуйся, сия́ние Ева́нгельскаго уче́ния; ра́дуйся, свети́ло небе́снаго блиста́ния.

Ра́дуйся, просвеща́яй ду́ши ве́рных; ра́дуйся, озаря́яй сердца́ и́щущих пра́вды.

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

Конда́к 12.

Благода́ть, да́нную ти́ от Бо́га ве́дуще, ра́достно и́мя твое́ воспомина́ем, святи́телю Анти́по, и с те́плым моле́нием к всечестно́му о́бразу твоему́ притека́юще, приле́жно мо́лим тя́: пода́ждь цельбу́ стра́ждущим лю́тою зубно́ю боле́знию и изба́ви все́х на́с от вся́кия ну́жды и печа́ли, да пое́м Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 12.

Сла́вную кончи́ну твою́ пою́ще, архиере́ю Бо́жий, и те́плую моли́тву твою́ к Бо́гу о христиа́нах воспомина́юще, восхваля́ем Го́спода Си́л, ди́вная на тебе́ сотво́ршаго; ты́ же услы́ши на́с, уми́льно вопию́щих ти́:

Ра́дуйся, те́плый пред Го́сподем о на́с моли́твенниче; ра́дуйся, при́сный пред Бо́гом на́ш засту́пниче.

Ра́дуйся, до́брый на́ш наста́вниче; ра́дуйся, о спасе́нии на́с гре́шных си́льный хода́таю.

Ра́дуйся, Царя́ Небе́снаго ско́рый умилостиви́телю; ра́дуйся, благосе́рдый помо́щниче все́х благоче́стно соверша́ющих па́мять твою́.

Ра́дуйся, Анти́по, ско́рый помо́щниче в боле́знех на́ших.

Конда́к 13.

О, пресла́вный и всехва́льный священному́чениче Анти́по! Приими́ сие́ похва́льное пе́ние от на́с недосто́йных во умиле́нии тебе́ приноси́мое, и богоприя́тным твои́м хода́тайством умоли́ Го́спода дарова́ти боля́щим здра́вие душе́вное и теле́сное, изба́вити все́х на́с от бе́д и напа́стей в жи́зни се́й, по сме́ртном же успе́нии на́шем, в де́нь Стра́шнаго Суда́ одесну́ю Пра́веднаго Судии́ ста́ти и в Ца́рствии Сла́вы Ему́ воспева́ти: Аллилу́иа.

Этот конда́к чита́ется три́жды, зате́м и́кос 1-й и конда́к 1-й.

Моли́тва.

О, пресла́вный священному́чениче Анти́по, ско́рый помо́щниче христиа́ном в боле́знех! Ве́рую от всея́ души́ и помышле́ния, я́ко даде́ся тебе́ от Го́спода да́р боля́щия исцеля́ти, неду́гующия врачева́ти и разсла́бленныя укрепля́ти. Сего́ ра́ди к тебе́, я́ко благода́тному врачу́ боле́зней, а́з немощны́й [немощна́я] прибега́ю и тво́й досточти́мый о́браз с благогове́нием лобыза́я, молю́ся: твои́м предста́тельством у Царя́ Небе́снаго испроси́ мне́ боля́щему [боля́щей] исцеле́ние от удруча́ющия мя́ зубны́я боле́зни, а́ще бо и недосто́ин [недосто́йна] е́смь тебе́, бла́гостнейшаго отца́ и при́снаго засту́пника моего́, но ты́, бы́в подража́тель человеколю́бия Бо́жия, сотвори́ мя́ досто́йна [досто́йну] твоего́ заступле́ния чрез мое́ обраще́ние от злы́х де́л к благо́му житию́, уврачу́й оби́льно дарова́нною тебе́ благода́тию я́звы и стру́пы души́ и те́ла моего́, да́руй ми́ здра́вие и спасе́ние и во все́м благо́е поспеше́ние, да та́ко ти́хое и безмо́лвное житие́ пожи́в во вся́ком благоче́стии и чистоте́, сподо́блюся со все́ми святы́ми сла́вити всесвято́е и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха. Ами́нь.

Стоматология инновационных технологий SMILE-AT-ONCE

Состояние человеческого организма нередко находит отражение на ротовой полости взрослых людей. На слизистых оболочках могут проявляться системные и патологические явления, протекающие в организме пациента. Они дают представление об устойчивости иммунной системы и текущем состоянии здоровья внутренних органов. По словам специалистов, болезни полости рта взрослых людей делятся на три вида: болезни зубов, слизистой оболочки и десен.

Факторы, влияющие на состояние слизистой оболочки ротовой полости

  1. Наличие вредных привычек (курение, алкоголизм)
  2. Нарушения гормонального фона
  3. Общее обезвоживание
  4. Ослабление иммунитета, СПИД, ВИЧ-инфицирование
  5. Воспалительные процессы десен и зубов
  6. Генетическая предрасположенность
  7. Авитаминозы
  8. Воздействие резких температурных перепадов
  9. Наличие инфекций или воспалительных процессов
  10. Несбалансированный рацион питания
  11. Прием антибиотических и сильнодействующих препаратов без врачебного контроля
  12. Поражение внутренних органов или систем, их дисфункция

В здоровой ротовой полости взрослых содержатся условно-патогенные микроорганизмы, под воздействием неблагоприятных факторов способные вызвать вирусные, инфекционные, лишайные, воспалительные и грибковые болезни слизистой оболочки, а также дисбактериоз.

Вирусные заболевания

Вирусные болезни полости рта провоцируются вирусами человеческой папилломы и герпеса.

Герпес

Герпес – один из наиболее распространенных недугов. По словам некоторых специалистов, вирусом герпеса заражено 90% всех людей в мире.

Герпес

Часто вирус герпеса присутствует в организме пациента в скрытой форме. У людей с крепким иммунитетом он может проявляться прыщиком на губе, самостоятельно отмирающим через 1-2 недели. У людей с ослабленной иммунной системой герпес может проявляться более серьезно.

Скрытая форма вируса герпеса может активизироваться из-за недосыпания, менструального цикла, хирургического вмешательства, стрессовых состояний, простуд.

В начале развития герпеса пациент ощущает зуд и покалывание губ, тканей около них. Вскоре губы краснеют и опухают, начинают болеть, что осложняет общение и потребление еды. После этого начинают появляться единичные пузырьки и их группы. Через время пузырьки лопаются и становятся мелкими язвочками, которые покрываются корочками. В итоге язвы медленно исчезают, покраснение спадает, боль проходит.

При появлении первичных симптомов герпеса следует прикладывать к губам лед и использовать увлажняющий бальзам. Для обработки пузырьков назначаются мази (Пенцикловир).

ВАЖНО: Частые рецидивы герпеса требуют назначения противовирусных препаратов.

Папиллома

Вирус папилломы человека появляется на различных зонах тела, но один из видов вируса вызывает возникновение папиллом в полости рта. Во рту эти образования похожи на цветную капусту, имеются беловатые бляшки. Наиболее неблагоприятные последствия данного недуга (изменение голоса, затрудненное дыхание) возможны, если поражение достигнет горла.

Папиллома

Специалисты утверждают, что полное излечение папилломы невозможно, можно лишь ликвидировать симптомы. Вирус папилломы лечат иммунотерапией, химическим, хирургическим или цитостатическим методом, либо сочетанием этих методов.

Инфекционно-воспалительные заболевания

Инфекционные заболевания полости рта включают в себя гингивит, глоссит, стоматит и фарингит.

Фарингит

Фарингит – это воспаление слизистых оболочек глотки, сопровождающийся дискомфортом, болью и першением в горле, общим недомоганием, повышением температуры тела.

Фарингит может быть вызван вдыханием химических загрязнителей, табачного дыма, холодного воздуха либо инфекционным процессом (пневмококк).

Фарингит

Диагностика недуга состоит в осмотре горла и взятии мазка. Прием антибиотиков назначается в сложных ситуациях, в основном достаточно горячих ножных ванн, диетического питания, согревающих шейных компрессов, ингаляций, полосканий.

Глоссит

Глоссит – это воспаление, изменяющее оттенок и структуру языка. Глоссит нередко вызван инфицированием полости рта при злоупотреблении горячими или спиртными напитками, острой пищей, при ожогах и травмах языка и рта, при отказе от гигиены ротовой полости.

Первичными симптомами недуга является дискомфорт и жжение. Вскоре появляется сильное покраснение языка, усиление слюноотделения, притупление (отсутствие) вкусовых ощущений.

Глоссит

При отсутствии лечения глоссит приводит к сильной отечности языка, что создает помехи для общения и потребления пищи. Нередко на поверхности языка появляются наросты.

Лечением глоссита включает в себя прием медикаментов и особое питание (полужидкие блюда).

Гингивит

Гингивит – это воспаление десенной слизистой оболочки. В группе риска находятся беременные женщины и подростки. Специалисты выделяют 4 разновидности недуга:

  • Язвенно-некротический гингивит. Характеризуется появлением язв и некроза, неприятным запахом изо рта, общей слабостью, повышенной температурой тела, увеличением лимфатических узлов, сильной болезненностью;
  • Катаральный гингивит. Характеризуется появлением отека, зуда, кровоточивости десен;
  • Атрофический гингивит. Характеризуется появлением острой реакции зубов на горячее и холодное, оголением зуба, снижением уровня десны;
  • Гипертрофический гингивит. Характеризуется увеличением десенных сосочков, легкой болезненностью и кровоточивостью десен.

Быстрое излечение данного недуга возможно лишь при своевременном начале лечения. Главное здесь – устранить зубной налет и снять воспаление при помощи полосканий и специальных препаратов.

Гингивит

Болезни полости рта

Стоматит

При стоматите инфицирование организма может происходить разными способами, например, в ходе механической травмы. После этого начинается образование язв, характерных для данного недуга и локализованных на внутренней стороне губ и щек, под языком и в его корне. Язвы имеют круглую форму, пленку в центре и ровные края, они неглубокие, но довольно болезненные.

Стоматит

В ходе лечения стоматита стоит отказаться от зубных паст и средств для полоскания ротовой полости с содержанием лаурилсульфата натрия. Для снятия боли используются анестезирующие средства, для удаления пленки – обеззараживающие и противовоспалительные препараты.

Отличия герпеса и стоматита

Специалисты перечисляют три важных отличия между двумя недугами со схожими симптомами:

  1. Герпес поражает прилегающие к костям ткани, стоматит – мягкие ткани
  2. При герпесе язвы образуются из лопнувших пузырьков, при стоматите язвы есть изначально
  3. Герпес всегда возникает на одних и тех же местах, стоматит охватывает новые области

Грибковые заболевания

Около 50% населения мира – неактивные носители грибка Candida, который активизируется при ослаблении иммунитета и вызывает кандидоз. Специалисты выделяют несколько типов недуга.

Молочница, к примеру, проявляется белым налетом и сухостью внутренней стороны губ и щек, неба и спинки языка, сильным дискомфортом, жжением. Детьми болезнь переносится легче. Атрофический кандидоз – наиболее болезненный тип недуга, проявляется сильным покраснением и сухостью слизистой оболочки полости рта, неба, уголков рта. Гиперпластический кандидоз проявляется толстым налетом, при попытке удаления которого ткани кровоточат.

Молочница

ВАЖНО: Лечение кандидоза требует правильной диагностики типа недуга и врачебного наблюдения.

Другим видом грибкового заболевания является красный плоский лишай, вызывающий появление язв, покраснения, пузырьков и бляшек в полости рта пациента. Данная болезнь нередко протекает в сочетании с болезнями печени и желудочно-кишечного тракта, диабетом.

Другие заболевания

Среди недугов, не поддающихся классифицированию, стоит выделить дисбактериоз полости рта. Он может быть спровоцирован приемом антибиотических и антисептических препаратов. Симптоматика болезни сначала проявляется трещинками в уголках рта, неприятным запахом изо рта, но вскоре может привести к повреждению эмали зубов и их расшатыванию. Для устранения болезни необходима нормализация микрофлоры слизистой оболочки полости рта.

Лечение болезней полости рта лазером

Сегодня в стоматологии активно применяется лечение лазером. Им можно не только лечить кариес и пульпит, но и заниматься терапией мягких тканей полости рта. Лазер позволяет:

  • Устранить кровоточивость десен путем обеззараживания зубодесневых карманов
  • Эффективно удалить зубной налет для профилактики заболеваний полости рта
  • Обеззараживать области, пораженные стоматитом и другими заболеваниями
  • Иссекать разросшиеся мягкие ткани

Как правило, все это осуществляется одним лазером, работающим в разных режимах и с разной интенсивностью. Лазер хорош тем, что действует быстро, а отсутствие прямого контакта инструмента с полостью рта делает процедуры полностью стерильными. Лазер ускоряет заживление тканей за счет активизации кровотока и эффективно справляется с уничтожением вредоносных бактерий и налета. Единственный недостаток лазера – в дороговизне аппаратуры, поэтому цены на лазерное лечение обычно высокие, и лазер себе может позволить далеко не любая клиника.

Профилактика болезней полости рта

  • Своевременное посещение стоматолога
  • Особый рацион питания (больше нежирного мяса и рыбы, овощей и фруктов (особенно твердых), витаминов, меньше кислой, соленой, жареной и острой пищи)
  • Регулярное полоскание полости рта специальными составами
  • При проявлениях болезни – посещение специалиста и прием назначенных препаратов для остановки воспаления и снятия боли
  • Ежедневная гигиена ротовой полости, аккуратность при уходе за зубами
  • Комплексное укрепление иммунитета, профилактика ОРВИ и гриппа
  • При наличии сопутствующих недугов – их диагностика, определение основного заболевания, начало его лечения и коррекции состояния организма пациента

Часто задаваемые вопросы о заболеваниях полости рта

Вопрос: Существует ли универсальное средство от заболеваний полости рта?

Ответ: Его нет, так как заболевания могут иметь разную природу. От вирусных потребуется один препарат, а от грибковых – другой. Поэтому лекарство должен назначать врач.

Вопрос: Можно ли лечить болезни полости рта дома, народными средствами?

Ответ: Народные средства неэффективны, и их лучше применять в комплексе с полноценной терапией, назначенной стоматологом.

Вопрос: Какие заболевания полости рта чаще всего встречаются у детей?

Ответ: Особенно часто у детей возникает стоматит. Также ребенок легко заражается кандидозом от матери. Нередко у детей возникает герпес. Другие заболевание распространены не так широко.

Вопрос: Можно ли при повторном возникновении заболевания полости рта принимать те же лекарства, что прописал стоматолог раньше?

Ответ: Как уже было сказано, болезни полости рта могут возникать по разным причинам. И если раньше заболевание было спровоцировано вирусом, то сейчас оно может иметь грибковую природу, и лучше все-таки посетить врача для консультации и назначения адекватного лечения.

Вопрос: Что делать, если во рту постоянно появляются язвочки?

Ответ: Стоит пересмотреть свой образ жизни, заняться укреплением иммунитета. Если вы курите, то желательно минимизировать количество сигарет или полностью их исключить. Также не лишним будет вылечить все зубы и провериться на наличие системных заболеваний.

Пермская и Соликамская епархия

  • Православный календарь, икона дня
  • 01 Апрель 2011

"Православный календарь": "Икона дня":

Акафист священномученику Антипе Пергамскому (молятся от зубных болезней)

Акафист Священномученнику Антипе Пергамскому

Возбранный чудотворче и изрядный недугов целебниче, по данней ти от Господа благодати, яко имеяй дерзновение к Подателю здравия, от всяких нас бед и недугов свободи, да зовем ти: радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Ангелов и всея твари Содетель, явивый тя Церкве Святей всесветлаго светильника веры и за веру твердейшаго адаманта священномученика, научает нас восхваляти подвиги твоя и воспевати тя, священномучениче Антипо, сице: Радуйся, богомудрый наставниче православныя веры; радуйся, яко источил еси peки учения, верных напаяющия. Радуйся, яко мутныя воды многобожия потребил еси; радуйся, яко демоном служащия чествовати Бога Истиннаго научил еси. Радуйся, яко из глубины безбожия извлекл еси заблуждшия человеки и наставил еси их на путь спасения; радуйся, яко дреманием нечестия одержимыя возбудил еси к разуму истиннаго Боговедения. Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Видя лютое гонение неправедных на благочестивыя христианы, не убоялся еси прещения их и мучительства, богоизбранне, но дерзновенно пред лицем их истиннаго Бога исповедал еси, вразумляя тех обратитися от суетных идол ко Христу Спасителю и выну пети Ему: Аллилуиа.

Среди язык, сидящих во тьме и сени смертней, сохранив непорочность жития твоего, святе Антипо, Ангелом сожитель быти сподобился еси и с ними воспевати Троическую песнь Богу на Небеси. Услыши нас, поющих ти на земли похвальная пения сия: Радуйся, житию безплотных поревновавый; радуйся, чистотою Ангелом уподобивыйся. Радуйся, во плоти явивыйся аки бесплотен; радуйся, в теле поживый духовно, на земли небесно. Радуйся, небесный человече; радуйся, земный Ангеле. Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Силою благодати Божией, еще сый в телеси возсиял еси яко солнце, всех просвещая и разгоняя глубокую нощь безбожия. Сего ради почитая тя яко сопрестольника Апостолов и целеб подателя воспеваем Богу: Аллилуиа.

Имея неусыпное попечение о спасении душ во тьме идолослужения погибающих, богомудре Антипо, не преставал еси призывати тех к Богоугодней жизни, подавая собою пример совершеннаго благочестия христианскаго; сего ради усердно приносим ти похвалы сия: Радуйся, образе жития праведнаго; радуйся, указателю неверным стези, ведущей к Небеси. Радуйся, верным ко спасению путеводителю; радуйся, прилежный вразумителю заблуждших. Радуйся, во обращении идолопоклонников к вере во Христа явивый самоотвержение всецелое; радуйся, архиерею Божий, добре упасший словесное стадо твое. Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Велия буря ярости Дометиана, дышущаго убийством, восшуме на храм души твоея, святе Антипо, но того не возможе поколебати, основан бо бе на твердом веры Христовы камени, на немже ты, богоизбранне, неподвижно пребывая, укрепляющему тя Господу Иисусу воспевал еси: Аллилуиа.

Слышавше от тебе нечестивый игемон и жрецы идольстии словеса премудрости, распыхахуся на тя злобою, паче же егда рекл еси: “Едино то веждь, о игемоне, яко христианин аз есмь, царскому же велению безумному и нечестивому повинутися отнюдь не изволяю”. Сие убо воспоминая, взываем ти сице: Радуйся, веру во Христа до смерти сохранивый добре; радуйся, силою свыше на брань противу мучителей препоясанный. Радуйся, победоносною славою от Христа Победителя облеченный; радуйся, Апостолов во исповедании Христа подражателю. Радуйся, страстем Христовым сопричастниче; радуйся, кровию своею утвердивый правоверие. Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Боготочный источник дивных чудес явился еси, достославне Антипо: приял еси от Господа дар недуги врачевати, да познают неверующие Бога, яве тобою чудодействующа, и воспоют Ему: Аллилуиа.

Видевше людие града Пергама, яко дадеся ти благодать немощных исцеляти, и от всяких телесных и душевных скорбей избавляти, удивишася. Мы же за многая исцеления тобою на ны изливаемая, ублажаем тя похвалами сими: Радуйся, болящих исцеление; радуйся, расслабленных укрепление. Радуйся, недугующих врачу благодатный; радуйся, скорбящим непостыдное прибежище. Радуйся, яко тобою от многих ран грешнии исцеляются; радуйся, яко тобою от всяких болезней с верою призывающии тя избавляются. Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Проповедником истины, Христовым Апостолом поревновав, не убоялся еси зверонравных мучителей, не ужаснулся еси прощения, но со дерзновением проповедал еси им Христа Бога, Его же ради в разжен сосуд медян ввержен был еси, да прославится тебе ради дивный во святых Господь, Емуже ты и в огни взывал еси: Аллилуиа.

Имея велию ревность о людех Божиих, ты болезновал еси о погрязших в бездне идолопоклонства, и ради спасения неверных готов был еси, якоже божественный Павел, сам отлучен быти от Христа, возлюбленнаго тобою. Сего ради со умилением взываем ти сице: Радуйся, отцу верующих Аврааму в ходатайстве о грешницех подражавый; радуйся, Боговидцу Моисею в пламенней молитве о спасении неверующих поревновавый. Радуйся, новый Самуиле, в молитве о беззаконницех глаголавый: “Не буди мне, еже не вопити о вас с молением ко Господу”; радуйся, подражателю архидиакона Стефана, во время страдания в медяном воле о мучителех сотворивый сицевую молитву: “Господи! не постави им греха сего”. Радуйся, яко незлобив сый, за убивающих тя молился еси, яко за благотворцев; радуйся, пастырю любвеобильный, положивый душу свою за словесныя овцы твоя. Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Хотящу беззаконному мучителю лестными словесы отвратити тя, Антипо, от Истиннаго Бога ко идолом бездушным, ты, богомудре, отвещал еси: пришед в последнюю старость и к смерти приближився, не изменю веры моея в Иисуса Христа, Бога моего, Емуже со Отцем и Святым Духом присно пою и во веки веков имам пети: Аллилуиа.

Новое чудо показа Господь тобою, егда ты по велению злочестиваго мучителя ввержен был еси в разжен медян коноб, в немже яко хлеб сладкий испеклся еси и в воню благоухания Святей Троице принеслся еси. Благоговейне убо воспоминая сие превелие терпение твое, блажим тя похвалами сими: Радуйся, позорищным ввержением в разженный сосуд гордыню мучителя низложивый; радуйся, яко огнь любве к Богу в сердце твоем до конца жизни сохранивый. Радуйся, яко Христа ради огнем кончину приявый; радуйся, твердее камене в терпении явивыйся. Радуйся, яко укрепляемый Христом Богом, преславно жизнь на земли скончал еси; радуйся, пресветлому мученическому лику сопричтенный. Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Странно бе видети языком, неведущим Божией силы, како в слабом старческом теле возмогл еси, святителю Антипо, претерпети за Христа лютейшия муки. Мы же, благодаря о сем Бога, даровавшаго ти таковую крепость, с любовию взываем: Аллилуиа.

Весь предан был еси Иисусу Пресладкому, святителю Антипо, и сладце Его ради горькия муки в огни претерпел еси, глаголал бо еси: “Чашу страданий, юже даде ми Господь, не имам ли пити”; темже и сам показался еси аки чаша, сладость чудесных исцелений изливающая всем вопиющим к тебе таковая: Радуйся, всею душею возлюбивый Иисуса Пресладкаго; радуйся, пастырю, словесным овцам во Святая святых путь показавый. Радуйся, реко, орошающая мир водами благодати Божией; радуйся, неисчерпаемый источниче чудесных исцелений. Радуйся, сосуде, на вся недуги врачевания неоскудно изливающий; радуйся, яко Господь сил дивная на тебе явил есть. Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Всякую стяжал еси чудодействия силу благодатию дивнаго во святых Своих Бога, святителю Антипо: не токмо бо молитвами твоими устрашил еси бесы, но и совершенно из града Пергама изгнал еси я. Воспоминая сию победу твою над злыми духи, благодарне вопием Богу: Аллилуиа.

Витийство человеческое не довлеет изрещи, коликую приял еси, святе Антипо, от Господа власть изгоняти от людей диавола с лукавыми демоны, за еже мы восхваляем тя сице: Радуйся, всяческих козней диавола разрушителю; радуйся, сатаны посрамителю. Радуйся, стужаемых от бесов свободителю; радуйся, демонов отгнателю. Радуйся, темных адских сил устрашителю; радуйся, от негоже духи злобы, якоже дым, исчезают. Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Спасти хотя душу твою, презрел еси плоть и не убоялся еси от убивающих тело, святе Антипо, егда бо услышал еси осуждение на сожжение в медяном воле, ты радостно приял еси оное, воспевая Господеви: Аллилуиа.

Стена еси ограждающая от всяких зол усердно тя в помощь призывающих, святе Антипо, не токмо бо во Асии живущим, но и во всех местех сущим христианом твоею действенною молитвою подаеши духовная дарования; ихже ради и мы, отче святый, ублажаем тя сице: Радуйся, сосуде, источаяй елей Божия милосердия; радуйся, живоносный источниче, струи исцелений изливающий нам. Радуйся, скорый возставителю здравия в немощи лежащих; радуйся, всех лютых болезней, паче же лютыя зубныя болезни, целителю. Радуйся, безмездный врачу болезни душевныя и телесныя; радуйся, подателю врачеваний всем, притекающим к тебе с верою. Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Пение благоприятное Пресвятей Троице принесл еси, достойный преемниче Апостолов, Антипо, не точию умом, словом и духом, но живым всего себя в жертву принесением. Тем же, аще и не довольны есмы к похвалению таковых твоих подвигов, обаче благодарни сущи, поем дивному во святых Богу: Аллилуиа.

Светозарный светильник, от Истиннаго Света озаряемый, сущим на земли являешися, равноапостольный Антипо, просвещаеши бо сердца верных и к разуму Божественному вся наставляеши, поучая и нас со умилением взывати: Радуйся, заре Божия света; радуйся, деннице Солнца Правды. Радуйся, сияние Евангельскаго учения; радуйся, светило небеснаго блистания. Радуйся, просвещаяй души верных; радуйся, озаряяй сердца ищущих правды. Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Благодать, данную ти от Бога ведуще, радостно имя твое воспоминаем, святителю Антипо, и с теплым молением к всечестному образу твоему притекающе, прилежно молим тя: подаждь цельбу страждущим лютою зубною болезнию и избави всех нас от всякия нужды и печали, да поем Богу: Аллилуиа.

Славную кончину твою поюще, архиерею Божий, и теплую молитву твою к Богу о христианах воспоминающе, восхваляем Господа Сил, дивная на тебе сотворшаго; ты же услыши нас, умильно вопиющих ти: Радуйся, теплый пред Господем о нас молитвенниче; радуйся, присный пред Богом наш заступниче. Радуйся, добрый наш наставниче; радуйся, о спасении нас грешных сильный ходатаю. Радуйся, Царя Небеснаго скорый умилостивителю; радуйся, благосердый помощниче всех благочестно совершающих память твою. Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

О, преславный и всехвальный священномучениче Антипо! Приими сие похвальное пение от нас недостойных во умилении тебе приносимое, и богоприятным твоим ходатайством умоли Господа даровати болящим здравие душевное и телесное, избавити всех нас от бед и напастей в жизни сей, по смертном же успении нашем, в день Страшнаго Суда одесную Праведнаго Судии стати и в Царствии Славы Ему воспевати: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитвы священномученику Антипе, епископу Пергамскому

О, преславный священномучениче Антипо, скорый помощниче христианом в болезнех! Верую от всея души и помышления, яко дадеся тебе от Господа дар болящия исцеляти, недугующия врачевати и разслабленныя укрепляти. Сего ради к тебе, яко благодатному врачу болезней, аз немощный [немощная] прибегаю и твой досточтимый образ с благоговением лобызая, молюся: твоим предстательством у Царя Небеснаго испроси мне болящему [болящей] исцеление от удручающия мя зубныя болезни, аще бо и недостоин [недостойна] есмь тебе, благостнейшаго отца и приснаго заступника моего, но ты, быв подражатель человеколюбия Божия, сотвори мя достойна [достойну] твоего заступления чрез мое обращение от злых дел к благому житию, уврачуй обильно дарованною тебе благодатию язвы и струпы души и тела моего, даруй ми здравие и спасение и во всем благое поспешение, да тако тихое и безмолвное житие пожив во всяком благочестии и чистоте, сподоблюся со всеми святыми славити всесвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.

Архиерею Божий, священномучениче Христов, Антипо преблаженне, иже апостолом сопрестольник, и святителем слава, ты еси, архиерею, церковное светило и утверждение веры, пред противными богоборцы дерзновенно Христа исповедал еси, и принеслся еси яко кадило благовонно, и яко агнец незлобив и мученик праведен, в вол медян разжжен ввержен, святителю, и молитвы благодарственныя в нем Богу и Отцу возсылая, яко солнце возсиял еси, и мучением своим томителя велиара до конца сокруши. Сего ради Христос тя прослави на небеси, и на земли всю вселенную осияваеши данною ти благодатию, страждущим от неутешимыя зубныя болезни цельбы подаеши, непрестанно призывающим тя с верою. И ныне, усльши мя, грешнаго и недостойнаго раба Твоего (имя), в час сей с верою призывающаго тя, яко и молебное пение приносити ходатая и молебника к Богу тя предлагаю.

Архиерею Божий, священномучениче Антипо, услыши мя, грешнаго раба твоего (имя), в час сей, в оньже тебе моление приношу, и помолися о мне грешнем ко Господу Богу об отпущении грехов моих, и нестерпимыя и неутешимая зубныя болезни избави мя молитвами, святе, твоими.

Тропарь священномученику Антипе Пергамскому

Идольския лести упразднил еси, Антипо, и диавольскую поправ силу, пред богоборцы дерзновенно Христа исповедал еси. Темже с ангельскими чины в вышних водворился, Владыце всех славословие принося, и о нас молебное благодарение предлагаеши, благодать цельбы даруя. Сего ради тя чтим, священномучениче Антипо, моли Христа Бога, да спасет души наша.

Иногда после посещения стоматолога (лечения, удаления или имплантации зуба) возникают неврологические осложнения. Наша клиника специализируется на лечении лицевой боли и неврологических осложнений после манипуляций в стоматологии. Мы предложим Вам помощь неврологов и ЛОР-врачей, имеющих опыт в лечении лицевой боли и нейростоматологии.

После лечения у стоматолога болит зуб, онемение губы, щеки, боль в лице и челюсти, после лечения пульпита болит зуб

Невралгия тройничного нерва периферического типа и луночковая плексалгия. Это повреждение или раздражение тройничного нерва и его ветвей – луночковых сплетений. Характерные симптомы: боль, часто жжение в челюсти и губе, боль с жгучим компонентом, возможно онемение губы, щеки, неприятные ощущения при касании. Эти симптомы могут усиливаться при накусывании. Боли могут быть монотонными, изматывающими, приводить к нервному истощению, депрессии. Чаще мы встречаем 3 варианта проблемы.

Вариант 1. Давление пломбировочным материалом на ветви тройничного нерва, луночковые нервные сплетения. После удаления нерва и пломбировки каналов болит зуб.


Стрелками показаны фрагменты пломбировочного материала (вид спереди и сбоку), который при пломбировании канала выпал за пределы зуба и «упёрся» в область залегания ветви тройничного нерва. У пациента долго болел зуб после лечения пульпита, затем онемела верхняя губа и часть щеки.

Вариант 2. Киста корня зуба раздражает ветвь тройничного нерва. Боль и онемение губы и щеки, боль при накусывании.


Стрелками показаны кисты корней зубов (вид спереди). Кисты в данном случае представляют собой замкнутые очаги инфекционного воспаления. Киста со временем набухает и создает давление на ветви тройничного нерва, отсюда онемение лица и боль. Осложнение после лечения пульпита.

Вариант 3. Онемение после удаления зуба. При повреждении тройничного нерва и его сплетений после удаления зуба может онеметь щека, губа, часть десны. Чем более извиты и деформированы корни зуба – тем выше риск повредить тройничный нерв при его удалении.

Как проверить состояние тройничного нерва. Мы предлагаем в таких случаях три способа диагностики:

1.Электромиография лица. Это исследование параметров проведения нервных импульсов по системе тройничного и лицевого нервов. В случае повреждения нерва мы регистрируем снижение его способности к проведению нервных импульсов. Подробнее про электромиографию лица

2.Рентгеновские исследования. На обычных рентгенограммах и панорамных снимках не всегда видна истинная картина болезни. Мы рекомендуем конусно-лучевую компьютерную томографию с функцией защиты от дефектов изображения от пломбировочного материала и протезов.

3.Осмотр врачом. Врач невролог видит несколько иную картину, чем стоматолог. Нам легче оценить функции нервов и мышц лица и установить источник невропатической боли. Часто именно осмотр дает больше информации, чем электромиография и рентгеновские методы.

В данном случае понимание полной картины причин проблемы – это путь к выбору оптимального лечения. Обычно это курс неврологического лечения в сочетании с решением стоматологической проблемы. Нам доводится решать проблемы 10-15-летней давности.

Боль после имплантации зубов, болит имплант зуба

При дентальной имплантации тройничный нерв и его ветви, луночковые нервные сплетения, могут пострадать в результате:

  1. Вкручивания импланта в канал, где лежит тройничный нерв или его ветви;
  2. Воспаления в области импланта (проникновение инфекции и/или отторжение импланта).

Некоторая болезненность в процессе приживления импланта – это норма. Если боль после имплантации зубов держится слишком долго, очень сильная или сопровождается онемением губы, щеки – мы можем проверить состояние тройничного нерва с помощью электромиографии и путём неврологического осмотра по характерному выпадению чувствительности лица и распространению боли по системе тройничного нерва.

Реакция отторжения и воспалительные процессы в области импланта обычно хорошо видны при ПРАВИЛЬНОМ рентгеновском исследовании, компьютерной томографии.

Импланты в нижней и верхней челюсти. Боль после имплантации зубов


Возможно прямое давление имплантом на нерв или воспаление в области импланта с набуханием тканей, отёком и последующим давлением на нерв.

Не открывается рот после удаления зуба или лечения у стоматолога, болит висок после лечения или удаления зуба

В большинстве случаев эта проблема сравнительно легко разрешима. Обычно боль в области височно-нижнечелюстного сустава и жевательных мышцах появляется в результате нескольких причин:

  1. Травма височно-нижнечелюстного сустава и жевательных мышц при удалении зуба (особенно после удаления 8-ки – зуба 1_8), длительном пребывании с открытым ртом, ударе в челюсть, накусывании твердых предметов. Сустав нижней челюсти находится в височной области, поэтому после удаления зуба может болеть висок, ухо, шея.
  2. Тризм – неконтролируемый болезненный спазм жевательных мышц после их растяжения при грубых стоматологических манипуляциях, в результате стресса, и в результате серьезных нарушений прикуса. Защитный рефлекс смыкает челюсти, чтобы обездвижить пострадавшую область. Спазм мышц может быть очень болезненным.
  3. Не открывается рот после укола (анестезии). Это одно из неврологических осложнений проводниковой анестезии в стоматологии.
  4. Дисфункция височно-нижнечелюстного сустава. Перегрузка сустава в результате нарушения прикуса. Типичные осложнения после протезирования зубов. Подробнее здесь

Разрыв суставного хрящевого диска височно-нижнечелюстного сустава. Болит висок после удаления зуба



Височно-нижнечелюстной сустав наиболее уязвим при открывании рта: при удалении зубов, чрезмерном и длительном открывании рта. Сустав можно прощупать самостоятельно кпереди от слухового прохода. В случае повреждения он может быть болезненным на ощупь. Типичный случай – не открывается рот после удаления 8-ки.

Лечение стоит начать по возможности быстрее. Чем сохраннее суставной хрящ, тем легче привести височно-нижнечелюстной сустав в порядок. Чем мы можем Вам помочь:

  1. Противовоспалительное лечение поможет быстрее восстановить движения челюсти и снять боль. Аналогично, как при растяжении и повреждении любых других мышц и суставов. В тяжелых случаях мы вводим противовоспалительное лекарство непосредственно в сустав нижней челюсти. Это приносит облегчение уже через несколько минут.
  2. Введение препаратов ботулотоксина (например, Ботокса или Диспорта) в спазмированные мышцы. Мы предложим Вам этот метод лечения в случае чрезмерного повышения тонуса жевательных мышц, если перегружен сустав, нарушен прием пищи или очень выражена боль. Боль стихает обычно спустя 2-3х суток, затем нарастает подвижность челюсти.
  3. Лечение у врача остеопата. Остеопат с помощью очень мягких и деликатных ручных приемов способствует восстановлению нормального положения и движения челюсти в суставах. Мы предлагаем это лечение по окончании острого периода травмы. Подробне об остеопатии
  4. Введение хондропротекторов (лекарств для питания и восстановления хряща) в височно-нижнечелюстной сустав. Подробнее про восстановление хряща

Болит и щелкает челюсть после протезирования или лечения зубов

Дисфункция височно-нижнечелюстного сустава. Нижняя челюсть соединена с черепом двумя височно-нижнечелюстными суставами. Нарушение функции этих суставов возможно после установки зубного протеза, коронки, моста, любого лечения или удаления зуба, если это привело к нарушению прикуса и/или повреждению височно-нижнечелюстного сустава. Это типичное осложнение после протезирования зубов. Подробнее о лечении дисфункции ВНЧС здесь

Дисфункция височно-нижнечелюстного сустава


Зеленая стрелка указывает на здоровый сустав. Красная стрелка – на сустав, который остается в «открытом» положении при закрывании рта. Это приводит к износу суставного хряща, боли и щелчкам при открывании-закрывании рта. Одна из причин – неправильное положение правой верхней «восьмерки» (зуб 1_8 лежит горизонтально).

Чем мы можем Вам помочь:

  1. Противовоспалительное лечение поможет снять боль. При необходимости мы вводим противовоспалительное лекарство непосредственно в сустав нижней челюсти. Это приносит облегчение уже через несколько минут.
  2. Введение препаратов ботулотоксина (например, Ботокса или Диспорта) в спазмированные мышцы. Это актуально в случае, чрезмерного повышения тонуса жевательных мышц, если именно мышцы являются «виновником» дисфункции височно-нижнечелюстного сустава.
  3. Лечение у врача остеопата. Остеопат работает с суставами и мышцами челюстей мягкими ручными приемами. Так можно разрешить массу проблем, не решаемых в классической стоматологии. Подробне об остеопатии
  4. Введение хондропротекторов (лекарств для питания и восстановления хряща) в височно-нижнечелюстной сустав. Подробнее про восстановление хряща

Гайморит, киста верхнечелюстной пазухи, пропало обоняние после посещения стоматолога

Корни зубов верхней челюсти в норме могут прилежать к верхнечелюстным (гайморовым) пазухам носа и даже выстоять в них. Гайморит, киста верхнечелюстной пазухи и потеря обоняния возможны при проникновении инфекции или пломбировочного материала из зубов в околоносовые пазухи. К сожалению, это не редкость. Более того, часть случаев упорно рецидивирующего гайморита связана с инфекцией, проникающей из корней зубов. В этом случае возможный симптом – сильный неприятный запах из носа и изо рта.

Одонтогенный гайморит после лечения у стоматолога


Одонтогенный гайморит (схема). Зубы и верхнечелюстная пазуха. Слева – норма. Справа – разрушен корень «семерки» (зуб 2_7), воспаление вокруг разрушенного корня, гной в гайморовой пазухе.

Пломбировочный материал в гайморовой пазухе и гайморит после пломбировки каналов «шестерки» (зуб 2_6). Боль в левой половине лица после посещения стоматолога.


1 – корни зубов, 2 – норма, воздух в правой гайморовой пазухе (вид спереди, воздух на снимке выглядит черным), 3 – в левой гайморовой пазухе фрагмент пломбировочного материала, окруженный воспалительным валом. Пациент долго ошибочно получал лечение по поводу невралгии тройничного нерва.

Кисты верхнечелюстных (гайморовых) пазух при болезнях корней зубов.


1 – корни зубов, 2 – кисты верхнечелюстных пазух, растут от корней зубов (кисты – округлые «пузыри», на снимке выглядят серыми).

Чем мы можем Вам помочь:

  1. Найдем источник боли после лечения зубов;
  2. Проведем лечение воспалительных процессов, гайморита, синусита и неврологических осложнений, при необходимости Вашим здоровьем будут заниматься совместно невролог и ЛОР-врач. Лечение гайморита без прокола

Православные христиане при любой проблеме, прежде всего обращаются с молитвой к Господу, чтобы он помог и облегчил душевные или телесные страдания. Если с верой обратиться к Богу, в том числе — попросить о заступничестве перед ним Православных Святых, то можно получить облегчение. Например, при возникновении зубной боли читается специальная молитва, которая снижает ее остроту.

  1. Молитвы Антипе Пергамскому
  2. Молитвы Святителю Ионе, митрополиту Московскому и всея Руси
  3. Молитвы Матроне Московской
  4. Молитвы Пантелеймону Целителю

Молитвы Антипе Пергамскому

Икона Антипа Пергамский

Если начинает мучить зубная боль, то принято читать молитву священномученику Антипе, епископу Пергамскому. Именно Антипе Святому при жизни был дан дар исцелять этот недуг у всех, кто обращался к нему. Он жил в 1 веке от Рождества Христова и считается, что был учеником Иоанна Крестителя. Одним из первых принял смерть с началом гонений последователей Христа. Но способность помогать при болезнях, особенно, зубной боли, он сохранил и после смерти, принимая молитвы православных христиан.

О, пресла́вный священному́чениче Анти́по и ско́рый помо́щниче Христиа́ном в боле́знех! Ве́рую от всея души́ и помышле́ния, я́ко даде́ся тебе́ от Го́спода дар боля́щия исцеля́ти, неду́гующия врачева́ти и разсла́бленныя укрепля́ти. Сего́ ра́ди к тебе́, я́ко благода́тному врачу́ боле́зней, аз, не́мощный, прибега́ю и, твой досточти́мый о́браз с благогове́нием лобыза́я, молю́ся: твои́м предста́тельством у Царя́ Небе́снаго испроси́ мне, боля́щему, исцеле́ние от удруча́ющия мя зубны́я боле́зни, а́ще бо и недосто́ин есмь тебе́, бла́гостнейшаго отца́ и при́снаго засту́пника моего́, но ты, быв подража́тель человеколю́бия Бо́жия, сотвори́ мя досто́йна твоего́ заступле́ния чрез мое обраще́ние от злых дел к благо́му житию́, уврачу́й оби́льно дарова́нною тебе́ благода́тию я́звы и стру́пы души́ и те́ла моего́, да́руй ми здра́вие и спасе́ние и во всем благо́е поспеше́ние, да, та́ко ти́хое и безмо́лвное житие́ пожи́в во вся́ком благоче́стии и чистоте́, сподо́блюся со все́ми свя́тыми сла́вити всесвято́е И́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха. Ами́нь.

Молитвы Святителю Ионе, митрополиту Московскому и всея Руси

Святитель Иона, митрополит Московский и всея Руси

С 12 лет Святитель Иона стал вести монашескую жизнь, при этом много трудился, учился, соблюдал посты и много горячо молился. В результате Иона, сын простых православных родителей, стал епископом Рязанским и Муромским. Он много трудился в этой епархии, а с 1432 года он возглавил Русскую Православную Церковь. Именно при нем она избавилась от зависимости и проявления воли Константинополя, и стала автономной. Митрополит Иона немало сделал для этого, чтобы сохранить чистоту православия. За великие труды и личную жизненную стезю, которую он вел строго по Божьим заповедям и, свято соблюдая монашеские обеты, он получил дар предсказания и чудотворений. Его молитвы позволяли исцелиться многим больным. Особенно это касалось зубной боли, против которой в те времена не было никаких средств. И сегодня молитва Святителю Ионе поможет перенести этот недуг.

О, пречестна́я и свяще́нная главо́ и благода́ти Свята́го Ду́ха испо́лненная, Спа́сово со Отце́м обита́лище, вели́кий архиере́е, те́плый наш засту́пниче, святи́телю Ио́но, предстоя́ у Престо́ла всех Царя́ и наслажда́яся све́та Единосу́щныя Тро́ицы и херуви́мски со а́нгелы возглаша́я песнь трисвяту́ю, вели́кое же и неизсле́дованное дерзнове́ние име́я ко Всеми́лостивому Влады́це, моли́ спасти́ся па́ствы Христо́вы лю́дем, благостоя́ние святы́х церкве́й утверди́, архиере́и благоле́пием святи́тельства украси́, мона́шествующия к по́двигом до́браго тече́ния укрепи́, ца́рствующий град и вся гра́ды стра́ны до́бре сохрани́ и ве́ру святу́ю непоро́чну соблюсти́ умоли́, мир весь предста́тельством твои́м умири́, от гла́да и па́губы изба́ви ны, и от нападе́ния иноплеме́нных сохрани́, ста́рыя уте́ши, ю́ныя наста́ви, безу́мныя умудри́, вдови́цы поми́луй, си́роты заступи́, младе́нцы возрасти́, плене́нныя возврати́, немощству́ющия исцели́, и везде́ те́пле призыва́ющия тя и с ве́рою припа́дающия и моля́щияся тебе́ от вся́ких напа́стей и бед хода́тайством твои́м свободи́, моли́ о нас Всеще́драго и Человеколюби́ваго Христа́ Бо́га на́шего, да и в день стра́шнаго прише́ствия Его́ от шу́ияго стоя́ния изба́вит нас и ра́дости святы́х прича́стники сотвори́т со все́ми святы́ми во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитвы Матроне Московской

Икона Матрона Московская

Матрона Московская жила в конце 19го и в 20 веке. Она умерла уже после окончания Великой Отечественной Войны, поэтому все чудеса, которые она совершала, описывали современники, и в их истинности сомневаться невозможно. Матрона была слепой от рождения и во взрослом возрасте почти не ходила. Тем не менее, она свободно ориентировалась в пространстве, описывала тех людей, что стояли перед ней. И, конечно, она помогала исцелиться всем, кто искренне верил в Бога. Особую помощь она оказывала женщинам и детям. При каких-то болезнях у ребенка она старалась помочь ему всеми силами. Если молиться Матроне Московской искренне и с верой, то она поможет при зубных болях у ребенка.

О блаженная, мати Матроно, услыши и приими ныне нас, грешных, молящихся тебе, навыкшая во всем житии твоем приимати и выслушивати всех страждущих и скорбящих, с верою и надеждою к твоему заступлению и помощи прибегающих, скорое поможение и чудесное исцеление всем подавающи; да не оскудеет и ныне милосердие твое к нам, недостойным, мятущимся в многосуетнем мире сем и нигдеже обретающим утешения и сострадания в скорбех душевных и помощи в болезнех телесных: исцели болезни наша, избави от искушений и мучительства диавола, страстно воюющаго, помози донести житейский свой Крест, снести вся тяготы жития и не потеряти в нем образ Божий, веру православную до конца дней наших сохранити, упование и надежду на Бога крепкую имети и нелицемерную любовь к ближним; помози нам по отшествии из жития сего достигнути Царствия Небеснаго со всеми угодившими Богу, прославляюще милосердие и благость Отца Небеснаго, в Троице славимаго, Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.

Молитвы Пантелеймону Целителю

Пантелеймон Целитель

Святой великомученик и целитель Пантелеймон жил во 2-3 веках. Он с детских лет воспитывался при императорском дворе, учился медицине и был придворным лекарем. Отличался внешней красотой и необыкновенной душевной щедростью – лечил совершенно безвозмездно всех, кто обращался к нему. Он принял христианство, примерно в 20-летнем возрасте, с тех пор лечил, в основном, молитвой, обращением за помощью к Господу. Когда император Максимиан узнал об этом, то потребовал у юноши, чтобы тот отрекся от веры, принес языческую жертву, но Пантелеймон отказался. Его пытались сжечь, пронзить копьями, отдать на съедение диким зверям и зарубить мечами, но он оставался невредим. Тогда юноше-христианину отрубили голову. Своей мученической смертью он показал многим, как силен Господь и как он защищает своих верующих. С тех давних пор Пантелеймон помогает многим людям в их болезнях. Самая сильная молитва от зубной боли у взрослых людей – это как раз молитва Целителю Пантелеймону. Этот Святой сможет помочь перенести страдания и облегчить их.

Святы́й великому́чениче и цели́телю Пантелеи́моне, Бо́га ми́лостиваго подража́телю! При́зри благосе́рдием и услы́ши нас, гре́шных, пред свято́ю твое́й ико́ною усе́рдне моля́щихся. Испроси́ нам у Го́спода Бо́га, Ему́ же со А́нгелы предстои́ши на Небеси́, оставле́ние грехо́в и прегреше́ний на́ших. Исцели́ боле́зни душе́вныя же и теле́сныя рабо́в Бо́жиих, ны́не помина́емых, зде предстоя́щих и всех христиа́н правосла́вных, к твоему́ заступле́нию притека́ющих. Се бо мы, по грехо́м на́шим лю́те одержи́мы есмы́ мно́гими неду́ги и не и́мамы по́мощи и утеше́ния, к тебе́ же прибега́ем, я́ко даде́ся ти благода́ть моли́тися за ны и цели́ти всяк неду́г и вся́ку боле́знь. Да́руй у́бо всем нам святы́ми моли́твами твои́ми здра́вие и благомо́щие души́ и те́ла, преспе́яние ве́ры и благоче́стия и вся к житию́ вре́менному и ко спасе́нию потре́бная. Я́ко да, сподо́бившися тобо́ю вели́ких и бога́тых ми́лостей, просла́вим тя и пода́теля всех благ, ди́внаго во святы́х, Бо́га на́шего, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха. Ами́нь.

Читайте также: